Min första tavla!

För ungefär 8 år sedan tog pappa med mig till ett galleri. Där hade konstnären Johan Persson vernissage. Det måste varit någon gång då som mitt stora intresse för just Johan Persson började. Det var på den tiden han fortfarande var verksamm i Kalmar och på Öland. Idag bor han i Stockholm och har galleri i gamla stan.
 Under besök i stockholm har jag vid flera tillfällen varit inne i hans galleri och tittat. Han lyckas på ett helt otroligt sätt fånga skärpan och det blanka i bilderna. På hans hemsida finns det flera alternativ på hans tavlor. Ett konstverk har särskilt satt sig i minnet på mig sedan ett av mina besök i Stockholm. Nummer 76 på hans hemsida om du orkar titta. Där har han särskilt noga fångat den blöta bryggan straxt efter ett regnväder, otroligt fin är den.
 För ett tag sedan hittade jag en tavla på en traderaauktion som var avslutad men det stod att den inte var såld. Jag tog kontakt med säljaren och nu drygt en vecka senare har jag ramat in mitt nya konstverk. En littografi av Johan Persson Nr 79/400. Den föreställer Kattrumpan i Kalmar med Domkyrkan och vattentornet i bakgrunden. Otroligt fin är den. Han lyckas fånga det där lilla extra i vattnet. Jag gillar det verkligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0