Rättegång och Plugg

Nu sitter jag här och pluggar inför mina två prov imorgon. Muntligt nationellt i Svenska B, och muntligt i Sammhälle om riksdag och regering. Får la se hur det går, men det går nog fint.
 Har dock lite bekymmer. Imorgon en halvtimme efter att mitt muntligaprov börjar så börjar pappas rättegång. Den med bilen och krocken. Ska verkligen bli intressant att följa rättegångens dom. Dömmer den till någon annan än pappas farvör så har vi ett sjukt rättssystem i det här landet.
 Men det vore också intressant att höra varför hon bestrider det hela. Får se imorgon fall jag hinner bli klar med mitt lilla prov. Då drar jag iväg till rättegången och lyssnar.
 Nu ska jag ta och plugga vidare, resten av natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0