Trevlig dag!

Det är härligt att vakna upp här i Gödeshult. Ingen klocka som ringer. Ingenting som måste göras på direkten. Man kan helt enkelt ta det riktigt lugnt. Skönt.
 Dagen började med att jag tog en rejäl skogspromenad igen. Ända upp till skrikargrinden och tillbaka. Härligt att gå där i skogen och bara gå. Bara vinden bland träden som låter, och ett och annat litet djur längs vägen. Efter det tog jag fram kap och geren och drog igång med mitt lilla bygge. Luckorna kapades och det blev inte nåt vidare bra. Det är tråkigt när det inte blir riktigt som man har tänkt sig. Men det duger helt klart. Allt annat kom på plats och jag kunde äntligen hissa ner hinken för att ta upp de första literna vatten. Härligt. På eftermiddagen drog jag in till Alstermo. Där blev det lite handlande för att sedan möta upp kusin. Vi tog och servade hans grävmaskin, bytte lite olja på de flesta ställen. Så nu vet jag hur man byter olja på en grävmaskin. En kunskap rikare.
 Sedan drog vi oss hemmåt för att ta det lugnt. Eftersom vi har haft lite problem med vattnet de senaste dagarna tog vi och kastade ut varmvatten beredaren, för att kunna ha något vatten överhuvudtaget. Det var ingen ny beredare det. 1978 var den tillverkad. 30 år på nacken är inte helt dåligt. Efter det blev det första vårturen med den gamla traktorn IH:n. Riktigt härligt att stå därbak på lastgallret när vi drog genom byn. Nu väntar sängen och en riktigt skön sömn. För att åter vakna upp till ett soligt Gödeshult!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0