Båtsemester - Etapp 10

Satte klockan på ringning vid 8, dags att gå och leta efter en busshållplats i Loftahammar. Jag hade bestämt mig. Nu gav jag tusan i båtsemestern. I och med min kommande värnplikt om en och en halv vecka så börjar jag känna pressen. Jag hade ingen ro att ligga ute på en ö längre. Jag hittade i allafall busshållplatsen. Jag hade tidigare tittat busstider på nätet. Dagens enda buss gick 10.45, framme i Västervik 11.50. Väntetid i västervik 1 timme och 30 minuter. Avgång Västervik 13.20, hemma klockan 15.58! Härligt 5 timmar och 13 minuters restid. Förskräckligt. Det hade väl tagit max en och en halv timme att köra med bil. Men jag hade inte kunnat köra på 104 kronor.
 Det var bara att gilla läget och hoppa på bussen. Det blev en ganska skön resa med lunch i Västervik.
 När jag väl kom hem så kändes allt jätte konstigt. Det var konstigt att gå på parkeringen, det var konstigt i trappuppgången och det var konstigt att komma in i mitt rum. Kanske är det för att det är något som jag knappt kommer få se det kommande året. Jag vet faktiskt inte. Det kändes lite bättre när jag fick lägga mig i min säng. Men sängen i båten är fasen skönare!
 Hemma ställde syrran och Albin till med mat. Jag gick rastlös och väntade på maten jag hade sån abstinens. Så här länge hade jag ju alldrig varit utan min bil. Efter maten var det bara att gå och hämta den i det garaget som jag ställt den i för att senare varva lite extra. Härligt. Äntligen ute på vägarna igen.
 Kära vänner det här var min båtsemester. En lyckad semester måste jag säga. Har funnits värre. Det var skönt att komma iväg lite och koppla av.
 Några bilder ifrån Loftahammar och hemma!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0