Båtsemester - Etapp 5

Inte heller dag 5 blev det ut att åka båt. En hel stilla dag i Västervik. Eller stilla och stilla. Det blåste något enormt! Och det var väl främsta anledningen till att vi låg stilla! Efter en seg morgon gick vi in till staden för att äta lite! Erik och jag sponsrade den multinationella hamburgerkedja som polisen nu utför blåskontroller på, McDonalds. Efter det gick jag och köpte en Volvo keps till lillebror Anton! Man kan väl säga som så att det var inga tårar som föll. Han skulle absoluta sova middag med den på sig! Härligt!
 När vi kom tillbaka till hamnen så gick vi bort till poolområdet där det var 16 grader i poolen, vindstilla stekande sol och en riktigt varm bastu. Det blev ett par härliga timmar. På kvällen bestämde vi oss hela gänget för att dra in till stan och äta lite. Det blev Harrys som vi lyckades hitta ett bord för 17 på. Avnjöt en riktigt god fläskfilétoast. Underbart.
 Resten av kvällen blev det ett par promenader mellan hamnen och staden. Mycket folk ute. Vid ett tillfälle satt alla 8 föräldrar i våran båt och hade lite trubadurkväll. Där en utav dem spelade gitarr och sjöng. Det var riktigt stämningsfullt! Jag blev också förvånad att klockan gick så fort som den gjorde hela kvällen. Jag hann knappt reagera innan det var läggdags!
 Några bilder från dagen!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0