Båtsemester

Förberedleserna för årets båtsemester är i full gång. Det går lika snabbt som vanligt, jag har nyligen frisknat till och pappa, maria och lillebror ligger ordentligt sjuka. Med andra ord händer det inte så mycket. En stor fördel om man ska åka på båtsemester är ju att ha en båt i sjön. Av diverse olika anledningar så blir det inte så mycket gjort med båten förren i sista stund. I år hade vi inte ens tvättat av den efter höstens upptagning. Med andra ord när jag började tvätta igår så var båten ordentligt skitig. Anledningen till att båten inte har blivit tvättad tidigare är att det skulle upp en slags brygga bakom som man kunde gå på och ha lite grejer på. Jag fick inte börja med båten förren det var gjort. Men anledningen att pappa inte skulle springa på tommpallarna som vi har haft där tidigare. Men eftersom det ändå är jag som gör allt så hade ju inte han behövt springa på tommpallarna. I helgen blev den här bryggan klar och det blev dags att börja med båten.
 Som sagt i går började jag tvätta jag fick hjälp av en polare till farsan och tillsammans tvättade vi två båten. Det var lite att tvätta och den blev inte klar förren i eftermiddags. Men nu är den riktigt ren. Det blänker om skrovet och det vita bländar en dessutom är teakdäcket skrubbat och har fått en lite bättre nyans än vad det var tidigare.
Nu väntar lite annat smått och gott och förhoppningsvis frisknar de där hemma till så att båten snart kommer i sjön i det bär iväg på semester!

En bild från förra årets båttvätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0