Först såg allt ut att gå...

åt skogen. Men till slut så löste det sig.
 Dagen tillbringades til stor del med att att sitta stirrande på min mobil och vänta på ett sms. Det där sms:et som skulle tala om att jag kunde komma och hämta mina fälgar. Men icke. Tillslut så tog jag tag i saken och skickade ett mail till de jag beställde av, Alvén-Ingvarsson.se, om jag kunde få mina kollinummer för att spåra paketet. Då var det att vända blicken mot dataskärmen för att vänta på ett mail istället. Men allt såg mörkt ut. Till slut kunde jag inte vänte längre utan tog och åkte in till optikern. Där provade jag ut nya linser, dygnetruntlinser. Nu ser jag tusan så mycket bättre än vad jag gjorde när jag gick dit. Tur att jag bestämde mig för att byta optiker! Efter optikern så stack jag ner till Brothers, för att titta på nåra Chinos. Vilket man tydligen ska ha nuförtiden. Det blev ett par chinos, tröja och strumpor. Nöjd blev jag i allafall.



Efter det så blev det en tur te farsans jobb. Och sen hem. För att väl hemma mötas av glädjen att det hade kommit mail om mina kollinummer. Det var bara att slå upp dem på postens hemsida. Och till ännu större glädje så fick jag se att de hade kommit till Kalmar. Och att en talong hade skickats. (Det förklarar ju varför det inte kom något sms) I alla fall så ringde jag till dem och frågade om det gick att hämta ut dem idag, utan lapp. Och det gick mycket bra. Glädjen var nästan total. Det var bara att dra ner till Postens företagscenter för att hämta ut dem och betala dem.
 Väl hemma på parkeringen var det dags att packa upp dem. Det var då glädjen blev som störst. De var mycket snyggare i verkligheten än på bild. De var så fina!



Jag är så supernöjd. Längtar tills jag får montera dem. Det var kul när jag fick dra ner till lillebror för att visa upp dem. Och det var riktigt kul att för en gångs skull slippa dra ur honom en åsikt. När jag hade ställt däcket mot bilen, gick jag in där han var i fönstret. Och får då höra honom säga. Victor, fiiiiiiint. Då förstod jag att jag hade valt rätt!
 Annars har kvällen flutit på bra. Ska iväg och hämta syster om en stund. För nu är ju bilen nytankad också! Det här blev nog en av mina dyraste dagar hittils. Om man räknar undan bilköp. Dagen slutade med utgifter på över 10 000. Attans också. Men vill man ha fina fälgar så vill man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0