Konstigt..

För snart två år sedan krockade farsan. En ganska ordentlig krock när en tant struntade i högerregeln. Som man kan se på bilden så snurrade den lilla Renault Cabben, runt Farsan nästan ett halvt varv. Vilken jäkla smäll. Det roliga i kråksången är att hon bestrider det som har hänt och har dragit det hela till domstol. Hon bestrider alltså att hon har kommit i hög hastighet och struntat i högerregeln. Konstigt. Det hela blir inte mindre roligt av att vi vet att dagen efter gick hon och beställde en ny Volvo C30, hon ångrade sig senare och avbröt affären. Konstig tant det där.

'

I alla fall så blev ju bilen ganska tilltryckt och bedömning var att inte laga den. Istället fick farsan den utlöst.
 Idag när jag sitter och tittar bland bilarna på blocket får jag plötsligt syn på en Mercedes ML som jag klickar upp och ser att registreringsnummret stämmer. De som köpte bilen av försäkringsbolaget har alltså lagat bilen och säljer den nu för 169000 kr. Den första bilden är den ifrån annonsen. Den andra är så som den såg ut när vi hade den.
 Får hoppas att någon blir lycklig ägare. Det är vinterdäcken som sitter på bilen nu. Om du är intresserad så finns sommarfälgarna till försäljning.





Men ärligt talat så vet jag inte om jag skulle vilja åka runt i en bil som man vet har varit så krockad. Men visst de kan ju säkert laga den riktigt, kanske blir den ännu säkrare, kanske inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0