Kyrkoval!



I höst kära vänner, då är det dags för kyrkoval. Det är något som jag har bestämt mig för att ställa upp i. Jag ska ställa upp för PoSk, alltså partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan. Om inte nån fattade vad det stod för. Det är som kandidat till kyrkorådet i S:a Birgitta församling jag ställer upp! Värst vad mycket ställa upp det har blivit nu, nu får det va nog.
 Idag så var det årsmöte ocg ett proval genomfördes bland de som var där. Vi fick helt enkelt sätta en siffra från 1-12 på de som skulle ställa upp. Den som får minst poäng "vinner" ooch den som får mest förlorar. Efter att det hela sammanställts och räknats samman så var det dags för redovisning. Jag kan tilläga att det var 4 Ungdomar, 3 pensionärer och 5 medelålders som fanns på listan. Så visade det sig att det var jag som hade fått minst poäng. Kan säga att jag blev lite chokad, men samtidigt så var det kul att ha förtroendet från de egna leden.
 Så nu är det bara att vänta och se vad som händer. Vilken plats på listan jag kommer få och så. För den kommer att justeras lite. Och sen får man ju se hur det går i valet. Det är det ingen som vet, hoppas det går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0