Melodifestivalen

Så har då alla deltävlingar i Melodifestivalen varit. Låtarna har släppts fria. Och jag har köpt skivan. Det har blivit lite av en tradition att köpa skivan första dagen den släpps, för mig. Så jag hade inget annat val än att göra det i år igen! Nu återstår bara andra chansen och finalen. Helst hade jag velat att Lili & Susie och Sarah Dawn Finer går till final. Men har precis insett att de inte går då de eventuellt får duellera mot varandra. Skit också.
 Men som tur är så har jag insett en annan sak. Det var igår när jag tittade på ett klipp på svt:s hemsida som Susanne Alfengren berättade att hon hade vägrat att ställa upp i Melodifestivalen 1993 för att hon tyckte att den låten var för svag och att man var tvungen att ställa upp för att vinna. Idag så har det mer blivit ett underhållnings program, och det är inte så viktigt att vinna längre. Och så har det bannemme blitt. Och kanske är det tur det. Men ibland går det till överdrift....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0