Min trevliga helg!

Hej hopp i granskogen!
Nu sitter jag här och tänker tillbaka på min helg. Tänkte berätta lite om den nämligen. Om det verkar intressant?
 I alla fall har jag sovit länge varenda dag hela helgen mycket skönt att äntligen få göra det. Det var välbehövligt. Efter det så har det varit dags att sitta vida datan ett tag. Igår eftermiddag drog jag in till stan en snabbis. För att leta efter lite högtalartyg. Och jag hittade det på fabriksboden. Sen stack jag hem igen. Så långa turer har jag på stan. Kan inte komma ihåg när jag gick runt på stan och bara sölade sist. Men det är väl nåt halvår sen minst i alla fall. Skönt!
 Sen var det dags att tvätta bilen lite ordentligt. Det behövdes. Och efter det så klädde jag in mina högtalarlådor i tyget och monterade dit dom igen. Blev skitbra!



Tvättade bilen gjorde jag också för att ha något snyggt att åka i! Det var den första riktiga tvätten. Men fler lär det bli.
 Idag när jag hade piggnat till så åkte jag som sagt och köpte Melodifestival skivan. Sen så bar det av mot kyrkogården. Efter det så bestämde jag mig för att köra mot Förlösa. När jag väl var där så fortsatte jag och helt plötsligt hamnade jag i Trekanten. Hur hamnade jag här? frågade jag mig själv. Men jag lämnade stället fortare än jag kom dit. Trodde jag. Om det inte hade varit för den där söndagsåkaren framför mig. Som skulle köra samma väg som jag. Inte förren jag var halvvägs till Ljungbyholm hann jag om honom. Stannade till i Krankelösa och hälsade på morsan, hennes kille och syrran. Drog efter det vidare till McDonalds för lite käk, som jag tog med mig ut till Tjärhovet och satt och tittade söderut medan himlen blev gulare trots dagens tidiga timma. Underbart.
 

Nu är det så att jag har lite annorlunda planer för ikväll. Jag ska inte sitta hemma och titta på TV som jag brukar! Jag ska nämligen ut och gå. Något som jag inte har gjort på länge. Det är ju så kul att köra. Men nu måste jag ta tag i det. Jag börjar bli riktigt fet. Och känner mig sämre och sämre. Så det är nog dags att ta tag i det för hälsans skull. Men också för min skull. Får väl se hur det går. Men jag vet att tidigare gånger för några år sedan då jag var ute och gick så kunde jag inte riktigt sluta gå. Så det blev riktigt långa rundor. Men jag hoppas att det går bra i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0