Stort Grattis, Malena

Jag har ju inte direkt kommenterat årets melodifestival här. Men nu är det dags, när det hela är över. Sammanfattningsvis kan man väl säga att internationella juryn kan avskaffas direkt. Deras favorit fick absolut minst röster, 19000 någonting. Medan Malena fick ca 322000. Det säger ju allt. Svenska folket har makten. Förut om åren har jag lycket gissa rätt om vem som vinner. Men så har det ju också varit självskrivet då allt fokus har lagts på just den artisten. Men i år så har det varit så fruktansvärt svårt att kunna säga vem som vinner. Vilket också syntes på Juryns spridda röstning.
 Men en sak kan jag säga i varje omröstning som har varit på nätet så har jag röstat på Malena. Och det var också hon som fick mina två röster igårkväll. Så åter igen har jag lyckats träffa spiken.



Malenas låt var riktigt bra. Typiskt sån musik som jag brukar lyssna på. Operadunk brukar jag kalla det! Typisk Fredrik Kempe musik. Så stort GRATTIS till Malena och La Voix!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0