En underbar dag!

Dagen började med att jag hade bestämt mig för att åka till Media Markt. Dels för att jag hade tänkt köpa en tv och dels för att det var billjudsutställning. TV:n som var billig mellan 11 och 12 fanns i cirka 30 exemplar. När vi kom dit klockan halv elva stod det ungefär 30 personer runt tv apparaterna och höll sin hand på varsin kartong. Exakt vid elva var det nedräkning och kartongerna ryktes undan. Kvar fanns ingen till mig. Det som lockade med en ny tv var tekniken. Då den jag har är från 80- talets första hälft. Jag är jättenöjd med den men det hade ju varit kul mad scartkontakt i alla fall. Fast i tanken på en ny tv letade jag på alal sidor på nätet efter något att ha. Men det blir ju mycket dyrare än vad jag hade tänkt.
 Vid 3 tiden bar det av ut till Ljungnäs och mammas farbror som fyllde år. Först blev det lite fika och rabarberpaj. Mycket gott. Solen försvann och kom fram bakom molnen hela tiden. Efter ett tag bestämde vi oss för att gå ner till vattnet och titta lite. Mycket fint var det. Sen fick vi nästan springa hem för att vi trodde att det skulle börja regna. När vi kom till huset så hörde vi någon som typ stämde en elgitarr. Det lät mycket högt. Sen började det spela musik. Solen började skina. Musiken kom inifrån skogen någonstans där det ligger ett hus. Syrran och kusinerna gick ner och såg ett par högtalare i ett fönster. Det var inga dåliga högtalare för det lät jätte bra och högt och tydligt att par hundrameter bort. där vi befann oss. I och med att det blev mer och mer sol och det spelades sådan underbar musik blev det väldigt stämningsfullt. Grillen tändes och vi grillade korv. Det var sådan där musik som alla kan lyssna på och gilla som spelades. Lite Dire Straits, Thin Lizzy med flera. Bara lite okända låtar. Riktigt bra.
 Efter lite kubbspelande och ytterligare lite rabarberpaj i solen var det dags att bege sig hemmåt. Jag hade under tiden på Ljungnäs bestämt mig för att skippa TV planerna och satsa på en PA-anläggning istället. Jag har varit på jakt efter en liten anläggning till flaket som inte var alltför dyr. Tillbörjan att hyra, men hittade ingen i Kalmar. Nu köpte jag en istället som jag själv kan hyra ut! Perfekt. Då kan jag ju tjäna tillbaka pengarna och lite till på det om det går bra. Säg till om du vill hyra en liten anläggning. Den har USB och kortläsare för uppspelning så det blir nog jätte bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0