En väldigt lyckad överraskning!

I fredags kväll ringde pappa och ville att jag skulle vara tillgänglig mellan 12 och 3 på lördagen. Jag försökte få ur honom vad det var, men det gick inte. På lördagen försökte jag också få ur honom något, men det gick inte. När han bad mig att tvätta bilen visste jag inte riktigt vad jag skulle tro! När han själv kom ner i jeans så visste jag att det var något speciellt. Pappa har på sig något annat än jobbarkläder typ 10 gånger om året, om man räknar bort båtsemestern. Vi satte oss i bilen och drog iväg. Han började säga lite svagt att vi skulle på veteranmarknad för traktorer i Borgholm. På vägen dit vi skulle hämtade vi en av farsans före detta anställd som fyllde 70 för något år sedan. Han visste om var vi skulle, men inte jag. Vi började åka ut mot flyget. Och några gånger hade tanken slått mig att det typ var luftballong eller helikopter. Kanske hade jag också tänkt på något flygplan. Det visade sig i alla fall att vi skulle upp och flyga ett litet flygplan för fyra personer. Det kallar jag en positiv övveraskning. I blåsten tog vi oss upp mot lugnare höjder. Ungefär 500 meter över Kalmar cirkulerade vi omkring. Det var riktigt häftigt. Man såg alla byggnader uppifrån och man kände igen sig från flygfoton. Vi tog en tur över till Öland också och över till Runsten. Det är helt otroligt vad skog det finns på Öland. Tro det eller ej! Efter cirka 35 minuter gick vi en för landning. Och landade på det mjukaste sätt jag alldrig trodde existerade. Duktig pilot! Det var riktigt roligt, jag blev väldigt sugen på att ta flygcertifikat! Bilder kommer så småningom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0