Ett mycket hett boktips!

För ett antal veckor sedan fick jag som svenska läxa att läsa en roman. När jag får en sådan läxa blir boken oftast liggande till sista dagen. Så var det nästan nu också. Men i eftermiddags bestämde jag mig för att ta tag i det. Jag hade väl läst cirka 20 sidor på boken innan. Men jag måste säga att boken trollband mig verkligen. Och nu är den slutläst. Det är en ganska tunnbok, ca 200 sidor. Och mycket lättläst! Tystnadens hus av Magnus Nordin. Det är en ungdomsroman som är riktigt spännande och man måste verkligen ha mycket närver för att våga fortsätta läsa boken. Men det är nästan omöjligt att sluta. Den handlar om en tjej som rymmer från en sekt där hon har bott så länge hon minns. Hon hamnar tillsammans med en kompis i ett rivningsfärdigt hus. Där hon stöter på mycket konstiga grejer, som är spänannde. Hela tiden medan jag läser vill jag lista ut vad som kommer att hända och det finns många alternativ. Men det blir ändå ganska självklart mot slutet. Fast att vissa frågetecken återstår. Men jag kan verkligen rekommendera den boken, läs den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0