Piratpartiet, en skam för demokratin

Inför det stundande EU-valet går de politiska debatterna livligare och livligare till, samtidigt som de blir fler och fler. Ett parti som har dykt upp från ingenstans och som verkar få väldigt mycket röster är Piratpartiet. Varenda människa har rätt att framföra sina åsikter utan att bli förttryckt. Det är min personliga uppfattning. Piratpartiets ledare har vida flera tillfällen uttalat sig om vad de har för politik att komma med. Svaren är alltid lika dana. De riktar in sig på fildelning och personlig integritet. Den andra politiken lämnar de över till de andra partierna.
 I EU-parlamentet har Sverige 18 platser. Efersom fler och fler av Sveriges regler bestämms i just EU-parlamentet. Är det viktigt att det sitter kunniga politiker där som kan ta ställning i flera frågor och framföra sina åsikter.
 Det betyder med andra ord, att om man röstar på piratpartiet som är ett enfråge parti. Så riskerar vi att förlora så viktiga platser som Sverige behöver. Sverige kommer att hamna hopplöst efter de andra länderna. Jag vill till och med sträcka mig så långt som att säga att Piratpartiet är en skam för demokratin.
 När ett enfrågeparti blir så stort som piratpartiet har blivit vore det bästa att de andra flerfråge partierna tar tag i frågan ordentligt och för kanske piratpartiets talan i frågan. Det enbart för att rädda demokratin.
 Jag hoppas att jag lyckas få någon att tänka till som har tänkt rösta på piratpartiet. Tänk om, snälla. Rädda våra röster i Europa, rösta inte på piratpartiet. Det finns ju ett så mycket bättre alternativ! M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0