Stort grattis Norge!



En härlig seger Norge med en mycket bra låt! Sen måste jag också säga att det var en final med väldigt många bra låtar. Det var det positiva nyheterna!
 Jag tyckte att Malena Ernman gjorde ett alldeles strålande framträdande och kan inte ge henne annat än 5 poäng av fem möjliga. Det verkar också en stor del av svenska folket tycka. Men det räcker inte alltid. Och det börjar bli riktigt tråkigt att se Eurovision nu för tiden. Det är roligare när det kommer lite fler poäng och man hamnar högre upp. Malena var värd mer än en 21:a plats efter det fantastiska framträdande som hon gjorde.
 Hur låtar som Israel, Frankrike, Kroatien och Portugal kunde komma på en högre placering är för mig en stor stor gåta. det stämmer helt enkelt inte. Jag vet faktiskt inte vad vi ska göra för att vi ska vinna. Eller vinna, allt handlar ju inte om att vinna. Men att få en bättre placering är viktig. Jag önskar att det fanns något sätt. Kanske är dags att skicka en kille i allafall. Det har ju varit en hel del tjejer från Sverige på senare år, men visst det gick inte så bra för The Ark heller, men Ola Salo såg ju ut som en tjej. Det kanske är det som är problemet. Det vore konstigt i så fall.
 Fler röster höjs snabbt för att Christer Björkman ska avgå, efter dessa fiaskon. Men är det verkligen han som är den skyldige. Alla låtar som är med i Melodifestivalen väljs av en jury. De får i och för sig vissa riktlinjer men det är ofta väldigt många bra låtar som tas fram. Man ska komma ihåg att när Malena Ernman vann för Sverige så var det Svenska folket som gav henne flest poäng. Alltså var det ingen jury som skickade henne. Hade juryn fått bestämma hade Caroline af Ugglas åkt iväg till Moskva. Jag vill inte ens spekulera i hur det hade gått då. Men vi hade ju inte vunnit i alla fall. Stor del av Svenska folket är alltså nöjda med Malena eftersom de skickar ner henne. Stor del är också nöjda med hennes framträdande. Att Europa inte fattar hur bra hon är tycker jag inte är något som Christer Björkman ska förlora jobbet för i alla fall. Det är inte ett tillräckligt skäl. Och om vi nu ska ha något som funkar i hela Europa är det väl inte Christer Björkman som väljer det. Det är ju Svenska folket, de valde Malena, om det är någon som ska få kicken i så fall är det Svenska folket.
 En sista sak. Malena förtjänade verkligen bättre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0